onsdag den 9. marts 2011

Bertram og den bløde mad.

Her er Bertram. Han er (næsten) lige blevet 5 år. For en uge siden mistede han sin første tand. Desværre var det ikke under jubelscener, da tanden var af den slags, der ikke rokkede først :-(. Det skete under lidt for vild leg, da vi var til hygge spis-sammen aften i Wilmas børnehave. Heldigvis var vi alle afsted. Jeg siger heldigvis, fordi børn/udslåede tænder/mor er en rigtig dårlig kombo!! Jeg panikker fuldstændig. Jeg ser blod og tænder over det hele!! Børn/udslåede tænder/far fungerer meget bedre, for han bevarer fatningen. Vi taler af erfaring, for Albert mistede også de første tænder før rokketid (han klarede det dog selv midt om natten ved at smække ansigtet ned i kanten af sin seng - jeg bli'r stadig helt elendig ved tanken....)

Nå, men - tandlægen beordrede flydende kost det første døgns tid efter ulykken og dernæst et par dage med blød kost. Yoghurt, suppe og milkshakes en masse.

Nu må Bertram godt spise alm. mad igen. Han er dog ikke helt enig. Blød mad er bedre, specielt sådan en chokoladeovertrukket banankage, som han, lillesøster og verdensbedstebarnepigeveninde smækkede sammen igår eftermiddags. Mums....

5 kommentarer:

  1. Tillykke med ham - og jeg kan altså godt forstå han ikke er enig i den med alm kost igen ;-)

    SvarSlet
  2. Nårh, lille pus. Han skal da bare forkæles med alt det kage, han kan få ned ;-)

    SvarSlet
  3. Uf, jeg kan sagtens følge dig i det med at det er en dårlig idé at være mor i nærheden af børn, der kommer til skade med tænderne. For mit vedkommende er det i det hele taget, når de kommer til skade :( Puh, skal lige lære at bevare fatningen...

    Hvor er Bertram skøn med sit nye smil og lækre tøj!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  4. Av for den - personligt ville jeg nok også synes om milkshakes i stride strømme ;)

    SvarSlet
  5. Sikke en fin trøje. Hvad er det brune stof for noget?

    SvarSlet