fredag den 17. februar 2012

Kinder Überraschung

Jeg har syet fastelavnskostume til Wilma. Når ret skal være ret har jeg nok syet fastelavnskostume til mig til Wilma. Altså, barnet synes bestemt om sit kostume, men himmelhenrykt, nah. (Hun ville faktisk hellere ha' haft en kjole med kun et ærme - i blå...og det siger hun nu!! Eller et Star Wars kostume - og vi snakker ikke prinsesse Leia.) Det har været skideskægt at lave sådan et prinsesseskrud, så jeg kan godt overtales til at lave en 'med uden ærme' også. Og nu til Kinder Ægget. For under kjolen gemmer sig det fineste fluffy strutskørt i lyserød glimmertyl. Skørtet er en slå-om model med trykknapper og 'diamant'detaljer. Vupti - 1 stk. ballerina.

Prinsessekjole mønsteret er fra Stof og Stil. Stort i str. Jeg har kortet det en del, da jeg ikke ønskede at lave en hellang kjole. Dette er en str. 116 og meget rummelig. Jeg går udfra at det måske er designet således at barnet kan have tøj på under. Skulle jeg bruge mønsteret igen, tror jeg, at jeg vil lave det smallere. Det allermest irriterede og flabede ved Stof & Stils mønstre er, at man kun får en str. med i købet, derfor har jeg vist også kun 2 af deres mønstre på hylderne. Grrr. Kjolen er syet i satin og organza og et enkelt lag glimmertyl. Pimpet med lidt pailletter og sten.

Tylskørtet er eget design. Jeg overvejer at lave en diy. Jeg bruger nemlig en speciel teknik for at få det mere fluffy. Jeg er også ved at lave en mindre fluffy udgave.






12 kommentarer:

  1. Det er da en rigtig prinsessedrøm! Den skal min datter aldrig adrig se :-) Så bliver jeg også bare sat i gang og det er der vist ikke tid til inden fastelavn :-)

    SvarSlet
  2. Den ta'r ikke ret lang tid at sy, Mette. På ingen måder indviklet. Lokke, lokke...

    kh

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare fin!! Fed detalje med ballerinaen under!!

    SvarSlet
  4. Nydelig!

    Ja, kom med diy ;)
    Fin helg!
    Siw

    SvarSlet
  5. Hvor er den skøn!!! Total prinsesse! Og hvor er det fint med ballerina under! Og del gerne DIY! Sådan en fin en vil jeg da gerne kunne sy til min prinsesse. :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare blevet flot!!!

    SvarSlet
  7. Ej hvor den bare super flot. Ja kom endelig med DIY ;o)

    SvarSlet
  8. Prinsessekjolen er jeg ikke selv med på. Min datter derimod!

    Dog er jeg helt skudt i tylskørtet. Helt vildt fedt. Jeg vil elske en DIY!!

    SvarSlet
  9. Jeg røg også på prinsesseudgaven i år. Igen. Men ville da gerne have været udfordret og lavet eks. et muffin-kostume eller måske en hot-dog. Men næh nej - princess it was. Men nu er det også sidste gang... sagde moren. ;-)

    SvarSlet
  10. hvor er den flot - lige faldet over den i min søgen på inspiration til kjole-syeri :)
    Er det lyset/blitzen der snyder eller er organzaen bare grøn? Det er en fed kontrast!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, organzaen er sådan 'benzin' farvet ;-) - changerende. Hvis du kigger det havfrue kostume, jeg postede for nyligt, så har jeg brugt organzaresterne til havfruehale :-)

      Slet